Hmm. Musta tuntuu että mä oon laittanu tän vain joululahjasivulle mutta en tänne ollenkaan. Jos on toistoa, sorisori.

Olin mukana nettineuleyhteisö Ravelryn Kahelit-keskusteluryhmän Parivaihdossa, jossa lähetimme joululahjat yhdelle henkilölle ja hän sitten minulle. Lähetin nimimerkille Katii lankavyyhtien lisäksi itsetehtynä Citron-huivin. Puikkookoa en muista, vironvillaa 124 g. Valmistui marraskuussa. Aika pieni (mutta niin on alkuperäisessä ohjeessakin.)



Puikoilla nyt tammikussa ahkerimmin Fawkes-sukat (ravlink), joita jo vilauttelinkin. Mietin, tekisinkö seuraavaksi G-aakkoshaasteeksi Grün ist die Hoffnung -sukat (ravlink), kirjoneulelapaset virolaisesta kirjasta vai jotakin vallan muuta. (Huldan takki taas tökkii.) Jos joku tahtoo pingottaa yhden mun huivin, saa auttaa. (Huokaus, neulomisen huonot puolet: viimeistely.)

Ompelukonekin kävi pöydällä. Jo aiemmin tein tunnelimaisia riippumattoja rotille, nyt piti päästä kokeilemaan miten tehdään löhönoppa, eli vuorellinen kuutio, jossa kulkureikä yhdellä sivulla. En saanut rauhaa ennen kuin kokeilin. Pelkkä päässä asian pyörittely ei mulle selvittänyt työjärjestystä, piti päästä kankaasta tekemään. Korjatessa Puolison työhousujen polven palkeenkieltä katkaisin viimeisenkin neulan koneesta. Nyt on käytävä kangaskaupassa neulaostoksilla. (Note to self: mulla on kamalia jämäkankaita monta laatikollista. En saa ostaa kuin hääjuhlahamekankaan Kuopukselle.)