Vähän tylsä tammikuu. Milloin ei ole kameraa, milloin ei tietokonetta!

Neulonut olen vähän. Saapa nähdä saanko Kaibashira-sukat itsekoolatusta langasta valmiiksi ennen kuun vaihtumista yöllä. Kirjoneulelapaset laitan boikottiin maaliskuuhun asti. Mun pitää miettiä kärkikavennukset tai lähinnä kuvion muutokset uusiksi, koska muuten räpylästä tulee liian pitkä. Kotkan lapasessa on hämmästyttävän kapea ja pitkä malli. Joku muukin sitä oli joutunut lyhentämään?

Tammikuussa valmistuu siis harvinaisen vähän neuleita. Jotain kumminkin. Olen ollut koko kuukauden tavattoman väsynyt.

Tämä jakso - 10 %:n ja Lankahamstereiden välillä on ollut kiihkeän lankaostelun aikaa. Punnitsen joskus, mutta vyötteiden mukaan noin viikon sisällä olen kantanut kotiin Seitsemää Veljestä mustana ja Nallea eri väreissä yhteensä noin 2,1 kg! Siis mitä??!! Yli kaksi kiloa. Noku teki mieli. Onpa mustat paitalangat ja kirjolapastarpeita riittämiin. Vähän ehkä liiottelin, mutta kun Nalletkin on aina niissä 150 g kerissä, ja piti olla eri värejä... Lisäksi olen maksanut ja odotan postissa vironvillaa Annelta, oranssin sävyissä. Sitä tulee 354 g. Koko kuun lankahankinnat siis osapuilleen 3 242 g. Kaameeta! Paitsi että ihan käyttölankoja nuo on, ei jääne happanemaan. (Kunhan ne mustat ei jäisi.)

Hamsterit siis alkaa huomenna. Tänä vuonna olen kakkosblogiringissä, eli Tuplahamstereissa. Säännöt lyhyesti; ei saa ostaa ollenkaan lankaa. Pitää neuloa (virkkuutkin hyväksytään, vaikka pyritään neulomaan) mahdollisimman paljon grammamääräisesti helmikuun aikana aloitettuja ja viimeisteltyjä töitä. Mun toive: tehdä itselle asusteita oransseista varastolangoista. Mahdollisesti Esikoiselle harmaa bolero. Ehkä. Vähän houkuttelee tehdä ystävänpäiväyllätys jollekulle. Uskon neulovani yli kilon, viime vuonnakin onnistui.

Saas nähdä ehdinkö tehdä sukan valmiiksi tänään. On vasta varressa. Onnistuin nimittäin saamaan langan onnettomaan solmuun, ja selvittelin sitä varmasti ainakin kolme tuntia. Meni neulonta-aikaa hukkaan.

(Tietokoneesta on ehkä virtalähde pamahtanut. En ole ehtinyt perehtyä tai korjata. Saa tulla jelppimään jos huvittaa eikä pelkää pölyä / ärrierejä.)