Kun Esikoinen oli pikkuinen ja paita oli saumat ulospäin, oli se väärinkäärin. Jos takapuoli oli edessä, se oli nurinpäin. Sopii seuraaviin kuviin.

Kävi nimittäin niin, että kun luin Kerällä- ja Neuleaddiktio-blogien ompelujuttuja käännettävistä kasseista (maksuton ohje), sain ompelukärpäsen pureman. Ompelukone ja minä ei olla läheisiä ystäviä, usein kuuluu voimasanoja sen ääreltä, mutta nyt syöksyin Kodin Ykkösen verhokankaiden palalaarille, uhrasin 7,40 euroa kolmeen kankaaseen ja vot, mulla olikin pian kaksi uutta kassia.

 

Ainahan nää on "oikeinpäin", mutta mulla on jo lempparipuolet eli näin.

Oikeinpäin:

Nurinpäin.

Väärinkäärin.

Kokohan näissä on semmoinen kainalossa kannettava. Tykkään!

Erityishuomio: Sinisen kammoaja teki itselleen puoliksi sinisen kassin!

Mun ommellessa Kuopus ompeli vieressä käsin mulle uuden neulatyynyn. Eilen illalla sama tyttö otti ensikontaktinsa koneompeluun. Ompeli harjoitustilkkuja ja itselleen neulatyynyn. Siitä se lähtee.

Neulomaan ehdin myös. Erityisesti sunnuntain ajomatkoilla. Kävimmehän Prinssin nimijuhlilla Hesassa. (Intiimit ja kauniit bileet, kiitos Kultäkäly ja Pikkuveli.)

Valmis KYH17: Novitan Nalle ruskeana ja luonnonvaaleana, 48 g, tavalliset peukalokiilalliset lapaset, 2,75 sukkapuikot. Keskilapsi pyysi itselleen. Ja sai.

Stripe Study Shawl etenee jo reunuksessa...