Olin perjantaina Kuopuksen kanssa junaretkellä Helsingissä. Pääkohde oli tietysti käydä Kultakälyn ja Pikkuveljen Prinsessaa katsomassa (jei!), mutta tottahan käytiin myös Menitassa.

Olin ihan lääpälläni Garnstudion Silke-Tweediin, teki mieli tehdä siitä jotain itselle. Katselin Dropsin lehtiä, ja ihastuin yhden jakun malliin, mutta tietysti se oli eri langalle. Mietin (jonkun nanosekunnin tai jotain) ja päätin, että tykkään tehdä tämän harvasta neuloksesta, siis paljon isommilla puikoilla kuin suositus ja saan itseni näköisen jakun. Oranssia ja kellervänvihreää (vihreänkellervää?) lähti mukaan. Kymmenen kerää oranssia, raitatarpeiksi varmuuden välttämiseksi toista väriä kaksi kerää. Muokkaan raidoitusta vähän. Takakappale on jo pitkällä.

Edit: Taitaa tehdä tiukkaa päästä langankulutustavoitteeseen tässä kuussa. Pitäisi saada noin 1,2 kg valmistunutta omien sääntöjen mukaan eli yli kilo puuttuu. Hohhoh, hämmästyn jos onnitun!

En ole unohtanut, että nyt on ufot fufoiksi -kausi meneillään. Olen edistänyt Noro-sukkia alhaalta ylöspäin puoliväliin kinttua eli on paksu osa jäljellä, pohje. Huhhuh.

Pääkohde fufoilussani oli Mystic Light. Ei ole enää.

048.JPG Tästä piti tulla Mystic Light. Ei tule.

Yli vuosi aloittamisesta, takana muutamia vakavia pelastusyrityksiä. Vaikka oivalsin, että neljännen vihjeen aikana yht'äkkiä onkin myös nurjalla häppeninkiä, en saanut silmukoita täsmäämään tasan mitenkään. Purin viisi kerrosta, neuloin kerroksen, purin kolme kerrosta, neuloin puolitoista, purin muutaman kerroksen, yritin taas. Välillä aina näytti että täsmää, mutta kummallakin puoliskolla meni aina vain väärin.

Eilen meni hermot isosti, ja nykäisin puikon irti ja purin koko työn. Kirpaisi. Ilkeästi. Kerällä on. 

Paraphernaliat on tasan puolivälissä. Yksi valmis.

=> Mulla on harvinaisen vähän käsitöitä kesken. Kahdet sukat ja tuo uusi jakuntekele. Jippii. Ei yhtäkään toivotonta, vanhaa ufoa. Ehkä ensimmäinen kerta moneen, moneen vuoteen.

Ja se vauvareissu: Olen oikein onnellinen, että näen Prinsessan jo tällä viikolla uudelleen. On nimijuhlat lauantaina. Kuopus ei sinne pääse, sen takia oltiin omalla retkellä. Kivaa kahdenkeskeistä aikaa junassa ja lankakaupassa. (Kuopus sai kerän Novitan Jussia kivassa vihreässä värissä ja siitä on jo lujaa vauhtia tulossa pehmokoira.)

Äitienpäivä: Oli. Sain pari kivaa lahjaa. Söin ravintelissa. Kiitos, perhe. (Tappelin Esikoisen kanssa. Olen "huono äiti, huono ihminen ja laiska lahna". Kiitos, Esikoinen. Huoh. Tappelun takia olin äitienpäivänä myös muutaman tunnin omilla teilläni. Koirien kanssa metsässä ja koirakerhon esteidenmaalaustalkoissa.)

Oman äidin uudet sukat jäi postittamatta. Menin ihan sekaisin suunnitelmissani, kun meidän piti tavata viime viikolla teatterissa ja olin ajatellut antaa lahjan silloin. Kyllä ne sukat odottaa sua, Äiti. Mun laatikossa. Saat nämä:

1235821950_136.JPG