Jos ei ole sininen ollut minun juttuni, ei ole kyllä virkkaaminenkaan.

Olen muutaman pipalakin joskus virkkaillut ja muutamia kukkasia. Isoäidinneliöt onnistuu.

Nyt sekoilen blogimaailman innostamana ja haaveilen - en tietenkään pienemmästä kuin - päiväpeitosta. Päällystetyt tyynyt ei niin ole mun juttu, mutta saattaa olla että siihen päädyn kun peittoa haaveilen. (Vrt Hiiri kun kissalle takkia ompeli vaimikäseoli.)

Kolmas mikä ei ole mun juttu on puuvillalanka. Ja sitähän tähän voisi käyttää.

Mitatkaa mun kuume.

Linkit itselle muistiin ja muille inspiraatioksi.

Tästä Harmaata arkea-postauksesta kipinä ensin syttyi

ja perusteellinen ohje Heksagonien vikkuuseen on tässä,

niiden yhdistämiseen vinkkiä täältä

ja kuvainspiraatiota lisää tuolta.

 

Lisäksi Harmaata arkea -blogin alkutaipaleelta löydetty lainaus Elias  Lönnrotin Suomalaisen talonpojan kotilääkäristää vuodelta 1838:
 

 

"Syitä tauteihin ja kiwuliaisuuksiin on monenkilaatuisia. Tavallisimpia
owat: liika syöminen ja juominen, nautinto-ainetten kehnous eli sopimattomuus,
saastainen ilma, siistitöin ruumiin korjuu ja muu ruokottomuus, waatetten
sopimattomuus, äkillinen muutos lämpimästä kylmään tahi kylmästä lämpimään,
yliwoimainen rasitus, laiskuus, huwitusten pitkällinen nautinto eli muu
wäärinkäytös, äkillisten wimmain eli mielenliikuntoin kohtaus."

 

Vimmoista Lönnrot toteaa vielä erikseen:

 

"Koska äkillisestä mielenliikunnosta joku kowasti kohdataan, pitää waatteet
ja nauhat hänen päältänsä heti hellitettämän, raitista ilmaa owen ja akkunain
aukomalla huoneeseen laskettaman, kylmää wettä juoda annettaman ja kowemmissa tapauksissa suoniki aukaistaman."

Kas kun vimmauttaa tämä kevätaurinko monenmoiseen. Esimerkiksi haaveilemaan isoista, virkatuista päiväpeitoista.

Harjoittelukappaleena olen virkannut korun. Neulonutkin olen. Valmiista kuitenkin vasta kun saan kuvat ladattua.

p.s. Parivuoteen päiväpeittomme on n. 15 vuotta vanha, itse tikkikankaasta saumurilla surautettu. Olisi ehkä aikakin "sisustaa" uudella peitolla. Pari vuottako mulla menisi tuon tekemiseen? (Pari vuotta = innostuneet pari viikkoa, parin kuukauden tauko, innostunut viikko, puoli vuotta taukoa, parin viikon rutistus, vuosi taukoa, fufoilukausi ja valmiiksi kahdessa viikossa.??)