Blogittelu ja kokoustelu on iloista.

Sukkasadon Hillokellariin laitoin tekstiä taannoin, että ihmettelen miten sellainen sukka tehdään missä on päällä suorakaide. Linkkasin kuvaan. Piirongin Päivikki laittoi sähköpostia ja ehdotti, että antaisi mulle lehden jonka oli saanut lankakaupasta, eikä itse aikonut säilyttää, kun ei saksaksi neulo. Minäpä suostuin! (Ylläri.) Eilen postista tupsahti Regian Fasset -erikoinen! Kivaa!! Kiitos!!

1916336.jpg(Yks otti taas peukalostaan valokuvan.)

Tässä lehdessä oli juuri sellainen sukka. En ole varma osaanko tämän toteuttaa, saksaksi varsinkaan. Se jää nähtäväksi.

1916303.jpg

Ohjeita oli toki muitakin. Kuopus mm tilasi heti tunikan itselleen. Aina se niitä - - -

Itse olin tosi iloinen, kun ohjeet oli selkeän näköisiä (paitsi se kummasukka ja ehkä sekin?), tästä vihkosesta olisi paljon apua, kun haluan opetella neulomaan myös germaaniksi. Pystyy päättelemään asioita ja tulisi siinä sanasto tutuksi. Olen jonkin verran saksaa koulussa lukenut, mutta en erityisen pitkälle. Toinen ilo oli, kun olen kaipaillut viikon verran hyvää hansikas'taulukkoa' silmukkamäärille, miten sormille jaetaan silmät, ja voilá, tässä oli sekin! Jepjep. Hyvä lehdykkä monin puolin.

Riemastuttavaa on ollut myös neuloa vaihteeksi ohuilla ja metallisilla puikoilla. (Uuden KnitPicksin 2,25 mm.) Tulee ihanan sileää ja napakkaa neulosta. Jes. Langan värikin (lana Grossa Meilenweit Fantasy, väri 4790) on hirmu mieleinen. Nämä aloitin hätäisesti, kun tajusin viime viikolla pääseväni kerrankin tiedotustilaisuuteen / kokoukseen jossa ei ollut itsellä velvoitetta puhua tai sihteröidä. Neuloin! Kun olin kääpiöiden kanssa elokuvissa eikä ollut muita salissa, kehtasin taas neuloa. Sittemmin olen neulonut näitä yhdessä vanhempainillassa. Sellaiset simppelisukat.

1916338.jpg

Yks hauska vielä. Menin ja liityin mukaan mysteerisukkiin. Alkaa lokakuun loppupuolella. Mukaan vaan muutkin. Pitsistä yllärisukkaohjetta luvassa...

1916261.jpg