Äiti on hyvä tyyppi, eikä kerää kakaroilleni lisää krääsää lahjaksi. Useamman vuoden ajan on ollut lapsilla sekä joulu- että synttärilahjoina retkiä, matkoja, kuten yhdeksänkymmentäluvulla tahdottiin sanoa: lomasia. Se on huippua! Mummu ja tuta saa lapsenlapsiaikaa, lapset saa mummu-ja-tuta-aikaa, vanhemmat saa lapsetonta aikaa. Lapset pääsee paikkoihin, joihin isällä ja äidillä ei ole ollut varaa, aikaa tai jaksuja viedä. On käyty vuokramökeissä ja vietetty hotelliviikonloppuja, on kylpylää ja teatteria. Jess!! Tänä viikonloppuna oli vuorossa synttärilahjana Turun Caribiaa. Polskis. Kivaa oli, kuulemma.

Jostain syystä herra Murphy tai hänen kätyrinsä järjestävät yleensä niin, että Puoliso on työmatkalla tai mulla on joku isompi meno tms AINA kun lapset on pois. Tällä kertaa yhteistä aikaa oli perjantai-illan verran. Lauantaina Puoliso oli aamusta iltaan Helsingissä. Kävi Urheilutietäjien SM-kisoissa. (On kisannut sellaisessa toistakymmentä vuotta, pärjääkin.) Sunnuntaina eli tänään olen itse ollut Lahdessa Koiran kanssa näyttelyssä.

Perjantaina pidättäydyin neulomasta. Nautittiin kevätillasta, ei sen kummemmin kuitenkaan kuin lenkittämällä kerrankin yhdessä koiraa ja käytiin samalla tärkeitä ja mielenkiintoisia ostoksia hoitelemassa - vuorotellen, kun toinen piti koiraa ulkona. Puoliso osti kenkiä, minä verhokankaita. Kotona sain hemmotteluaterian. Karitsanfilettä ja torvisienikastiketta, tankoparsaa ja valkosipulivoita. Nam. Päivällä kun olin töissä, oli Puoliso siivoillut, ostanut kukkia (!) ja uudet tabletit keittiön pöytään. Laitteli kaffit mun Äidille miehineen ja hoiti tytöt matkaan. Mukava mies.

1505450.jpg

Lauantaina löysin Turtolan citymarketin kiinteistöstä käsityöpuodin, joka on siellä kuulemma vielä kaksi viikkoa. Eri käsityöläisillä tai harrastajilla oli siellä pöytiä. No, en mä sentään villasukkia tai huiveja ostanut, miksi olisin, mutta nappipussin kaappasin kun oli mun värejä. Lisäksi kierrätyslasista tehdyt korvakorut ja aivan ihania poronsarvinappeja. (Ja eiks nuo oo ihania nuo Puolison ostamat kukat!!)

KodinYkkösessä oli rottinkikoreja -70 %...

1505471.jpg

Lauantai oli aivan ihana, keväinen, kaunis päivä. Seurana mulla oli vain Koira, mutta vietimme aikaa pihassa. Koiralla oli pitkä hihna sidottuna pation tolpaan, ja mulla ompelukone ulos raahattuna. Onneksi on jatkojohto! Kankaat vaan esiin ja suristelemaan.

1505461.jpg

Ajattelin yhden pienen pätkän olkkarin seinää maalata myöhemmin. Siksi nuo värikarttaliuskat.

Kuorossa kävin piipahtamassa neljä tuntia. Illan vielä ompelin... Tulipa samalla tehtyä omituiset sohvatyynytkin. Olkkari on nyt uusittu sen mitä sitä viitsii.

1505481.jpg1505485.jpg

Ei Koira koko aikaa vahtinut ompeluita, oltiin me aina välillä lenkillä. (Varsinkin kun se oli kuoron aikana syönyt desin kuivattuja karpaloita, jotka se varasti mun kassista. Piti mennä pitkin metsiä aika pitkään, että saatiin siitä seurannut kura ulos eläimestä. Huhhei, vikkelällä oli pienen massu. Ahneella on...)

1505489.jpg

Olen neulonut vasta nyt sunnuntai-iltana. Koppaan laitoin keskeneräistä.

1505498.jpg

Että tämmönen viikonloppu.

Vielä kommentoisin, että jos ottaa blogikierrosneuleeksi aivottoman sukan, on vähän huono juttu, että se on just kantapään kohdalla.