Olen miettinyt jo pitkään, että olisi kiva nähdä olenko harmaantunut. Mulla on ollut niin monta vuotta punainen väri päässä, etten tiedä. Kirjavat maantienväriset hiukset mulla normaalisti on olleet ennen värjäystä ja jotain sellaista sieltä juurikasvusta näkyy, mutta mun mielestä harmaatakin pilkottaa.

Muutamalla tutulla ei-erityisen-iäkkäällä rouvalla on minusta todella hienostuneet harmaat hiukset. En tällä hetkellä panisi pahakseni jos itselläkin olisi. (Muodikas väri??) Tahtoisin kuitenkin tietää. Ensi vuonna kun tulee pyöreitä vuosiakin täyteen. Vihje: ei kuuskyt, ei viiskyt.

Tuleekohan mulle ihan järkyttävä identiteettikriisi kun olen ollut noin olkapäämittaisessa punaisessa (oranssissa, jota lapset sanoo erikoiskirsikaksi) hiusmallissa fooreveristi, ja nyt ajattelin pätkäistä koko tukan pois? Sillä välin kun lapset on mummulassa välipäivinä, ajattelin vetää radikaalisti ihan melkein klanin pään. Kannatatteko? Kannustatteko? Hui.

Siis olen kuullut värihuuhteluista. Kyllästyttää vaan koko karvakasa. Mä en ikinä laita hiuksiani. Pesen ja harjaan ja juuri niin masentavalta se letti näyttääkin. Vastahan mulla 21 ½ vuotta sitten oli ihan poikatukka. (Ja kun olen pitkä, silloin laihakin, luultiin aina pojaksi. Huoks. Muistinpa tuonkin.)

Tällaisissa aatteissa. Menisin vaikka tänään, jos ei olisi joulutouhupaineita kotona.