Fufoiluun liityin, että saisin valmiiksi vanhoja. Ei ollut tarkoitus juurikaan aloittaa uutta.

Minkäs teet, kun uusi Ullakin ilmestyi?! Sieltä printtasin heti ensi lukemalta 8 ohjetta...!!! Huivit ja sukat oli ykkösenä mielessä, vaikka vasta haaveilen Kerttujen ja Katlojen neulomisesta, ja monta muutakin on uskomattoman pitkällä to do -listalla.

Pitsityttämään rupesi ihan välittömästi. Oli ihan pakko (!!) aloittaa kauniin vihreästä ja mukavan kiiltävästä Novitan Virkkauslangasta (kai se sitä oli) Lehmus-huivi. Saapa nähdä millainen siitä tulee - ja tuleeko.

Vielä isommat epäilyt taitojani ja voimiani kohtaan mulla on siitä mitä päätin maanantaina. Ykskaks yllätin itseni klikkaamalla ilmoittautumislinkkiä Mystery Stole 3:een. No huhhuh. Saapa nähdä onko minusta tuota toteuttamaan. Tiistaina kuitenkin heti lapset vietyäni junalle (Äiti palauttaa kolmikon vasta 21. päivä!) säntäsin Koskikeskuksen yläkertaan ostoksille. Ohjeessa oli, että lace weight lankaa noin 1200 m, mieluiten mustaa tai valkoista ja sopivia pikkuhelmiä jos haluaa. Ostin kai vähän ohkaisempaa (?) mutta ihanaista Merinosilkkiä. Olin ajatellut myös Project Spectrumiin sopivaksi mustaa ja jotain metallivärihelmiä, kultaa tai hopeaa, mutta mustaa ei ollut jäljellä, ja minä tietysti halusin heti testaamaan neulejälkeä. Ostin valkoista (väri 001), hieman luonnonvaalea taitaa olla, ei ainakaan semmoista 'paperinvalkoista' josta en niin välitä. Helmien käytön päätän myöhemmin, ostin kuitenkin tuubillisen kirkkaita. Näyttävät purkissa hieman hopeisilta. Pari koetilkkua väkersin siinä innossa, kun ei olleet lapsetkaan kotona. Langan kerimiseen meni varmaan ainakin tunti, onhan sitä 1,4 km, eikä ollut vyyhdinpitäjää. Terassituolien selkänojat piteli lankaa ja Koira ja minä vietettiin iltaa takapihalla. Naapurin rouva katsoi pisimpään, kun vei omaa koiraansa ulos ja minä kerin, ja kun tulivat lenkiltä, minä kerin ja kerin vielä vain. Samaa kerää.

659343.jpg