Ottaa jo itteäkin pattiin, kun yksikään käsityö ei valmistu ja uutta vain pukkaa puikoille. Riuhtaisin kämmekkäänalusta puikot pois. En laske sitä enää keskeneräiseksi edes. Aion luultavasti purkaa. Pipalakkia kesäksi itselle olen tehnyt ja purkanut vuoron perään. Sillä tavalla saa pienen työn riittämään päiväkausiksi. Ei sillä että olisi liikaa neuleaikaa ollutkaan. Lankalaatikosta huusi ihan täysillä sinne sullottu Austerman Step -kerä, ja sukathan siitä on tulossa. Eka kohta kantapäässä. (Lahjaksi menee. Lanka jäi kaappiin, kun lapsille tuli tappelu kuka saa siitä sukat. En uskalla tehdä kellekään omaan perheeseen...)

Onneksi se Puolison Tallinnan matka onkin vasta viikon päästä. Muistin väärin. Jos siellä ehtisi tilanne (mellakat) rauhoittumaan.

Pari työtä tuolla uhkaa UFOutua (UFO = unfinished object) ilman pitempiä puikkoja, ja olen ihan kypsähtänyt huonoihin pyöröpuikkoihin. Ei tässä nyt odotella Tallinnan matkoja, kun siellä on sunnuntaisin kiinni se tukkukin, jossa Addit olisi superhalpoja. Katselin Vuorelman sivuilta, ettei nuo nyt niin kalliita siellä ole, jos parit ihan akuutimmat (3 mm 100 cm ja 7 mm 100+ cm?) sieltä tilaisi. Otan ehkä lankakartat Veto ja Vilpertti -langoista. Ehkä sokkona jonkin koekeränkin. Onko langoista kokemuksia? Saisi Novitalle vaihtelua ja välillä yksivärisiä sukkalankoja yms. (Mulla on paljon kirjavia sukkalankoja, mutta moneen malliin olisi kauniimpi  käyttää yksiväristä. Seiskaveikkaa en halua lisää.)

Värkkäsin Puikkotaulukon ja laitoin sivuksi. Omiin tarpeisiin tietysti. Ja sieltä saa vinkkiä, jos tahtoo lahjoa mua... ;-) Suoria puikkoja mulla on yllättävän paljon niiden käytön vähäisyyteen nähden, ja sukkapuikoissa ihmeellisiä settejä (esim 7 kpl samaa). Olen aikoinaan perinyt mummon puikkoja ja se näkyy. Olen varmasti myös hukannut kassillisen puikkoja ajan mittaan.

Ei ole kuvia, kun en jaksa kuvata keskeneräisiä. Pyh ja pah. Tää menis nyt neulomaan.